دانلود مقاله بررسي مزيت نسبي صادرات گوجه فرنگي ايران با word

دانلود رايگان پايان نامه جزوات درسي و مقالات

دانلود مقاله بررسي مزيت نسبي صادرات گوجه فرنگي ايران با word

۱۳ بازديد

 

براي دريافت اينجا كليك كنيد

دانلود مقاله بررسي مزيت نسبي صادرات گوجه فرنگي ايران با word داراي 1 صفحه مي باشد و داراي تنظيمات در microsoft word مي باشد و آماده پرينت يا چاپ است

فايل ورد دانلود مقاله بررسي مزيت نسبي صادرات گوجه فرنگي ايران با word كاملا فرمت بندي و تنظيم شده در استاندارد دانشگاه و مراكز دولتي مي باشد.

اين پروژه توسط مركز مركز پروژه هاي دانشجويي آماده و تنظيم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان كپي كردن اين مطالب از داخل فايل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله بررسي مزيت نسبي صادرات گوجه فرنگي ايران با word،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشي از متن دانلود مقاله بررسي مزيت نسبي صادرات گوجه فرنگي ايران با word :

سال انتشار: 1387

محل انتشار: اولين كنگره ملي فناوري توليد و فرآوري گوجه فرنگي

تعداد صفحات: 1

چكيده:

هدف اصلي اين تحقيق بررسي مزيت نسبي ايران درصادرات گوجه فرنگي است.آمار واطلاعات به صورت سري زماني در سالهاي1386-1344 جمع آوري شده است. بنابراين فرضيه تحقيق اين است كه ايران در دوره بعد از انقلاب در صادرات گورجه فرنگي تا حدودي داراي مزيت نسبي است به اين منظور از شاخصهاي مزيت نسبي آشكار شده RCA، مزيت نسبي آشكار شده متقارنRSCA وشرط هيلمن براي بهينه بودن شاخص مزيت نسبي آشكار شده ،استفاده شده است . نتايج مطالعات نشان ميدهد ميانگين شاخصهاي مزيت نسبي آشكار شده قبل وبعد از انقلاب به ترتيب 64/1و77/4 مي باشد وداراي نرخ رشدي معادل 1/905وشاخصهاي مزيت نسبي آشكار شده متقارن، قبل وبعد از انقلاب به ترتيب 0/123و0/636 وداراي نرخ رشدي معادل4/142 بوده و اختلاف معني داري بين آنها وجوددارد.همچنين طبق مقادير شاخصها جايگاه اين محصول دربازار صادراتي ايران بهبود يافته ودرجه اطمينان براي ادامه حضور دربازار جهاني نيز در دوره پس از انقلاب افزايش داشته است. هرچند مزيت نسبي در صادرات اين محصول نيز در بين محصولات كشاورزي نسبت به محصولات كشاورزي جهاني حفظ شده ولي اين مزيت در طول دوره‌ قبل از انقلاب وسالهاي اوليه بعد از انقلابنوسان‌هاي زيادي داشته است و يك حالت بي‌ثباتي در اين باره مشاهده مي‌شودبا اين وجودنبايد چنين تعبير كرد كه صادرات اين محصول بايد متوقف شود،چون در سالهاي بعد از انقلاب مزيت نسبي در صادرات محصول رشد داشته است. لذالازم است با استفاده از شيوه هاي مناسب نسبت به بهبود توليد و بازاريابي اين محصول برنامه‌ريزي همه جانبه‌اي صورت گيرد.

 

براي دريافت اينجا كليك كنيد
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.