دانلود مقاله ميزان انطباق نظرات متكلمان در قاعده لطف با گفتار اهل بيت(عليهم السلام) با word

۳۴ بازديد

 

براي دريافت اينجا كليك كنيد

دانلود مقاله ميزان انطباق نظرات متكلمان در قاعده لطف با گفتار اهل بيت(عليهم السلام) با word داراي 24 صفحه مي باشد و داراي تنظيمات در microsoft word مي باشد و آماده پرينت يا چاپ است

فايل ورد دانلود مقاله ميزان انطباق نظرات متكلمان در قاعده لطف با گفتار اهل بيت(عليهم السلام) با word كاملا فرمت بندي و تنظيم شده در استاندارد دانشگاه و مراكز دولتي مي باشد.

اين پروژه توسط مركز مركز پروژه هاي دانشجويي آماده و تنظيم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان كپي كردن اين مطالب از داخل فايل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله ميزان انطباق نظرات متكلمان در قاعده لطف با گفتار اهل بيت(عليهم السلام) با word،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشي از متن دانلود مقاله ميزان انطباق نظرات متكلمان در قاعده لطف با گفتار اهل بيت(عليهم السلام) با word :

دانلود مقاله ميزان انطباق نظرات متكلمان در قاعده لطف با گفتار اهل بيت(عليهم السلام) با word كه چكيده‌ي آن در زير آورده شده است، در پاييز 1387 در آينه معرفت از صفحه 133 تا 156 منتشر شده است.
نام: ميزان انطباق نظرات متكلمان در قاعده لطف با گفتار اهل بيت(عليهم السلام)
اين مقاله داراي 24 صفحه مي‌باشد، كه براي تهيه‌ي آن مي‌توانيد بر روي گزينه‌ي خريد مقاله كليك كنيد.
كلمات مرتبط / كليدي:
مقاله قاعده لطف
مقاله وجوب لطف
مقاله امام
مقاله وجوب نصب امام

چكيده و خلاصه‌اي از مقاله:
مهم ترين دليل عقلي ارايه شده در مورد اصل امامت، «قاعده لطف» است. اين قاعده وجود امام و نصب وي را لطف مي داند و از طرفي لطف را بر خداوند واجب دانسته و آنگاه نصب امام را بر خداوند واجب مي داند.
درمورد كبري اين قياس اختلافاتي در ديدگاه شيعه و سني وجود دارد. صغراي قياس مذكور (لطف بودن وجود امام) به صورت هاي گوناگون تبيين شده است. تبيين كمال معنوي، تبيين كمال اجتماعي و حفظ بقاي شريعت از جمله تقريرهاي ذكر شده در اين قاعده است؛ بررسي تطبيقي اين قاعده با رويكرد تحليلي، به خصوص با نظر به صغري اين قاعده نزد متكلمان و كلام معصومان (عليهم السلام) وجوه اشتراك و افتراق اين قاعده عقلي را بين متكلمان و كلام اهل بيت(ع) آشكار و كاستي هاي اين قاعده در پرتو كلام معصومان تكميل و بازسازي مي شود.

 

براي دريافت اينجا كليك كنيد
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.